torsdag 2. juni 2011

Torsdag og fridag.

Lurer på hvorfor bildene bare legger seg på toppen?
Dette er bilde av en solgt jakke, den ble solgt til en kunde som har fulgt meg i mange år. Hun er nå pensjonist og har vært politiker og noe innen fagbevegelsen. Jobber ennå litt med offentlige saker. Og vesken jeg fikk av Øyvind.

Kristi himmelfartsdag og en fin dag. Solen skinner.

I går holdt jeg på med å presse opp og fotografere de vestene og Karihettene jeg har hatt planer om i flere dager å gjøre. Fikk lagt inn 7 vester og 5 Karihetter inn i nettbutikken. Har vært altfor sløv, men nå får jeg gjøre en større jobb med den etterhvert.

Begynner også så smått å pakke det som ikke er absolutt nødvendig, og triller hjem litt hver dag. Grubler veldig på hvor jeg skal klare å plassere ferdige klær, må ha det hjemme inntil jeg får lokaler på Porselensfabrikken. Jeg har fått lagringsplass på ett tomt - rotete lokale til disker, stativer osv. og får lov å bruke gangen til "Kreativ Fløy " for å markere at jeg driver fremdeles og kommer dit til høsten. Ellers å jeg nok innse at jeg må forsøke å trekke kundene hjem.

Så derfor vil jeg rydde opp mer i nettbutikken, jobbe mer med strikkeoppskriftene der, så det blir mer å velge i.

Sitter og skriver på den nyeste laptop-en. Mye nytt med W 7 synes jeg, men jeg begynner å finne mer fram etter hvert. Har det alltid travelt og har litt tendenser til å kun lese overskrifter.
Lastet inn Google Crome for jeg ville ha ett oversettelsesprogram, fikk det ikke til å virke så det av-installerte jeg igjen. Så lette jeg mer og la det inn på nytt når jeg skjønte hva jeg hadde oversett. Så da virker det. Jeg skjønner endel engelsk, men det tar litt lenger tid å lese og endel ord kan være nye for meg. Har blitt mer utålmodig etter jeg har holdt på med PC.

Og blir litt lett irritert når ting går for sent. Kontormaskinen, en stasjonær skulle vel helst vært pensjonert. Må behandle den med varsomhet for jeg har endel programmer på den som jeg ikke vil betale på nytt for å få på de nye.

Satt maten i stekeovnen nå. Tror jeg skal strikke litt i ettermiddag. Har ryddet sammen og sortert hjemvendte ting, for å få oversikt og kontroll. Holder på med en finere strikkemaskin nå og tynt garn. Har ferdig en lys lilla topp med løs hals og skal bearbeidde den oppskriften litt så den blir litt lenger i begge retninger og så skal jeg beregne den i flere størrelser etterpå.




Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.