tirsdag 31. mai 2011


Skal teste om jeg får lagt inne noe på denne PCen. Skrev flere innlegg i går på hjemmemaskinen og det lot seg ikke bli lagt inn!

Så gikk det her.

Har hatt en ganske hektisk periode nå. Har strikket en masse og i dag har jeg montert, presset, merket og ferdig gjort en hel del. Det henger 8 ferdige lange vester i glade farger med tilhørende Karihetter. Planen var å gjøre ferdig en og en modell og fotografer de, men så fikk jeg telefon om nytt møte i dag på Porselensfabrikken og da utsetter jeg dette til i morgen.

Har også 5 Karihetter i sprelske farger. Så har jeg kantet rundt armer og hals på 5 lange singleter i lekker sort tynn viskose og bomullsblanding.

Presset opp 2 lys lilla jakker, lik den som er på bildet over her. Den ene er litt lenger.

Presset opp en topp jeg strikket i formiddag. Har tatt opp igjen en modell jeg laget for en 8 - 10 år siden. Jeg kjøpte en topp i forrige uke og så at den er sydd lik den modellen jeg laget tidligere. Så da er det bare å ta den opp igjen. Strikket også løs hals til denne toppen som jeg vrir før jeg strikker den sammen. Laget en slik hals i går kveld hjemme til en lys lilla likedan topp som jeg strikket på søndag. I tynn - tynn lys lilla ullblanding som blir litt blank ved pressing.

Så det blir vel flere dager å fotografere for å få klar bilder til nettbutikken.

Har 45 minutter til jeg må gå til dette møtet.

I går hadde jeg strikkeopplæring med ei dame fra Langesund. Hun var veldig førnøyd da hun gikk og sa hun hadde lært mer på 5 timer enn på en hel uke ett annet sted. der var det 11 stykker samtidig på kurset og mye venting. Hun var helt nybegynner så det ble å terpe på det helt enkle og vise hvordan hun kan lage egne utregninger når hun kan legge opp, lage doble kanter, øke og felle og avslutninger. Tror jeg skal kalle det intensivkurs.

Har så mye i hodet nå, men vet ikke hva jeg skal starte med. Holder på å trille hjem litt hver dag av det jeg ikke absolutt trenger her. Har nå flyttet 7 strikkemaskiner hjem. Har satt opp 3 stykker. De er forskjellige alle sammen. Den jeg strikket på søndag, er en finfinstrikker med 50 nåler mer enn finstrikkeren. Derfor kan jeg strikke tynnere garn også. Har også en ekstra finfin med 400 nåler, men den ligger i esken ennå. Er ikke så lett å veksle fra en maskin til en annen for det må lages nye beregninger for å kunne designe modeller på maskinen jeg velger.

Holder på med flere ideer som rumler rundt i hodet. Tiden er litt for snau for meg. Men godt er da det.

Ellers er ikke kroppen særlig god. Forsøker å ikke bruke smertestillende hver dag, men nå er det like før jeg må krabbe opp trapp til andre etasje føler jeg. Det er meldt bedre vær, så da kan hende vil gikta slippe taket litt.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.