tirsdag 7. juni 2011

7 juni

















Så er det gjort en kjempejobb i dag også. På jobben holder jeg på med å forberede flytting og sortering av klær. I tillegg fant jeg ut at jeg må skifte alle henge-lapper på klærne for ikke å ha gamle adresser til senere. Nå merker jeg med logo og mobil nummer på ene siden av lappen og garn som det er strikker i + pris på baksiden. I tillegg www.karistrikk.no nederst. Har en Brother etikketteskriver som jeg bruker til dette, der kan jeg legge inn bilde om jeg ønsker også. Bruker 29mm. hel lengde så kan jeg kutte passende etter hva jeg skriver.

Det er stor jobb, men nå tror jeg at jeg skal klare resten i morgen. Så skal jeg fotografere endel for å legge bilder inn i nettbutikken. Har lagt inn en god del nå de siste dagene. Pulsvanter, luer, skjer, vester, panneband, singletter. Det er også en stor jobb. Men siden jeg flytter verkstedet hjem nå, kan jeg henvise til nettbutikken.

Etter middag var jeg på posten og sendte pakke til Lillestrøm og så kjørte jeg opp til butikken og fylte bilen med stoff, sysaker, ting og tang, en stol, alle Sy-magasin bladene og Alt om håndarbeidde blad jeg har tatt vare på. Ett stativ til klær som jeg satt på kontoret i første etasje. Der står også symaskiner og det som hører til. Masse bokser med mønster også. Lurer på om jeg får sydd mer etter jeg har kommet hjem. Alt er jo mye friere uten å ha åpningstid.

Planen er å ta ferie i juli, får se hva jeg får til med det.

Fryktelig tungt å bære og slitsomt opp trappa. Skjønner ikke at det ikke kan gå an å hjelpe litt med bæring, uten å måtte spørre om hjelp. Fotballkampen var ikke startet engang!

Tror jeg pakker sammen 280 maskinen og patentapparatet i morgen og får Kristian til å hente det og to strikkebord. Jeg triller hver dag en del garn hjem også. Greit å ta litt av gangen. Ikke så tungt og får ryddet på plass etter hvert.

Har nå brukt tre dager, med bevisst å drikke mer vann i stedet for mat. På kveldene etter middag har jeg kun vannkanne stående og håper jeg vil klare å minke noen kilo. Det sliter så på hofter og rygg med den vekta jeg kom opp i etter jeg sluttet å røyke. Så jeg bruker 2 brødskiver med masse grovt i, baker det selv, til niste + 1 eple og spiser middag med mye grønnsaker eller salat.

Ellers fikk jeg en gedigen blodblemme igjen da jeg klemte en langfinger i den sammenleggbare stolen. Forrige gang satt jeg fingeren fast i strikkemaskinen da motoren gikk. Rart å få en så stor blodblemme jeg fikk i dag uten at jeg kjente det? Kanskje fordi den sprakk. Merket det først da jeg hadde handa full av blod.

Nå har jeg dusjet og vasket håret, skal sette meg med lappeteppet mitt og strikke noen ruter til. Bruker opp små rester i 8-2 kamgarn eller lignende tykkelser og strikker dominoruter. Nå har jeg snart stort nok til å dekke sofaen. Skal se om det er noe å se på Tv med det samme. Det var fotballkamp på radioen og det orker jeg ikke!



Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.