onsdag 15. juni 2011

16 juni


Midten av juni og jeg har hatt det travelt.

Har ikke noe bilde som passer i dag, så her er i stedet ett bilde av hatt som Bjørg Aasenden lager. Hun bruker stjernemønstret strikk som jeg leverer sammen med nydelige materialer.
Hun er modist, har drevet i så mange år at jeg er ei skolejente i forhold til henne.

Nå sitter jeg på kontoret, tidligere min manns kontor. Det har ikke vært særlig i bruk annet enn til telefon og en PC de siste 5 årene etter han gikk av med ATF.

Nå har jeg imidlertid pakket sammen oppe på Tollnes og flyttet hjem, med alle strikkemaskiner, alle klær, hvorav halvparten er pakket ned siden det er tykkere ting. Og altfor mye garn - ser jeg.

Her på kontoret har jeg -PC - laserskriver, etiketteskriver, kassa, 2 symaskiner, Alle sy mønster jeg har laget, sysaker i alle varianter, masse mapper, bokser med sytråd og overlock tråd. Det har jeg lagt i firkantede plastbokser som er gjennomsiktige. Fikk de fra en kiosk som selger smågodt. her har jeg også elvverdens andre småsaker og to kles stativer fulle av ferdige klær. Hver på 160 cm lengde.

Ett utrolig syn på 6 kv.m. gulvflate. Sa til min mann at jeg har blitt veldig flink til å stable rasjonelt og praktisk. Det ga ingen respons da, men det er jeg vant til. Greit å jobbe her merker jeg.

I andre etasje har jeg satt opp ett klesstativ til som er fullt. Så står det oppe 4 strikkemaskiner og 6 til ligger under senger og sofaer. Det går to maskiner under hver seng.
Hvorfor så mange maskiner? Vel - noen er gamle og kuriøse og har egne teknikker, ellers er det grovstrikker, mellomstrikker, finstrikker av 4 forskjellige, finfinstrikker og ekstra finfin med 400 nåler. + ett vrangbord apparat.

Her oppe har jeg også laptop og skriver + en hel del til. I gangen står det to byster og en dukke foreløpig. Skal hente de to siste senere. Jeg skal få plass til lagring i ett lokale på Porselen, men det står ulåst så en av de som driver der nede, sa at det ble sjålet omtrent alt som er løst. men disker og stativer må vel kunne bli der håper jeg?

Fikk satt sammen motoren i går og strikket to jakker i mørk lilla, til kjoler jeg hadde nesten ferdig. En jakke, temmelig kort med vidde i ryggen og en av samme i litt lenger utgave. Skal strikke i kornblått i dag, men kan ikke starte ennå synes jeg for han sover ennå.

Jeg tror jeg skal prøve å publisere nå for jeg er usikker på tilkoblingen til blogger. Rett som det er- kutter den forbindelsen.

Ja det kom inn ser det ut til, da kan jeg fortsette.

Soverommet mitt står stappfullt med garnspoler, to strikkemaskiner og jeg satt opp en hel vegg med ett tredelt stativ til bøkene mine som stod rundt omkring. Har en mann som mener at bokhyller er noe tull, bøker kan kastes etter å ha bli lest. Ikke denne damen nei! Så jeg malte ett stativ fra butikken hvitt, skrudde det sammen selv breddene og stablet bøker i to dybder foreløpig for å få plass til mest mulig garn.

Hele flytteprossessen så langt har medført at jeg går ned i vekt. En liten start på 3,5 kilo på 2 uker. Så jeg håper å holde det ved like og røre meg litt mer, så det sakte men sikkert fortsetter.

Jeg har en anelse om at Solveig følger min blogg? Jeg fikk pulsvantene og luen fra deg. Nydelig kvalitet i tovet Shetlandsull. Tusen takk! Dumt at du ikke er på Facebook eller kan kontaktes på e-post. Skal prøve ut din oppskrift på dette senere når jeg får litt mer tid.

Har planer om å ta ferie i sommer og det er første ferie på 20 år. Siden jeg startet Karistrikk. Jeg har også fått tillatelse til å sitte i hallen i Kreativ Fløy når jeg ønsker i sommer, så jeg tar kanskje noen få dagen i neste uke der. Skal også la en dukke stå der med kort for å markere at jeg vil flytte inn på høsten. Foreløpig kan jeg kontaktes privat.

Nå tror jeg at jeg kan starte opp i 2 etasje, eller muligens sette meg ut om solen skinner.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.