onsdag 28. april 2010

28 april 2010




April lakker mot sin ende. Fant ikke noe bilde som passet inn i dag, men ett tidligere foto av en gråstein oppe ved hytta. Utrolig flotte farger og tegninger som naturen kan produsere!
Startet dagen i dag med å våkne altfor tidlig, enda jeg satt oppe til rundt 24 i går.
Ikke særlig lyst til å gå på jobben i dag, men fant ut at jeg skulle rydde, støvsuge og omorganisere endel. Først måtte jeg forkorte den aprikosfargete genseren i halsen. Den ble altfor stor i halsen, Den lys lilla hadde jeg sydd sammen feil og måtte ta den fra hverandre og sy den på nytt. Hadde sydd den med monteringsmaskinen, så når jeg endelig fant tråd-enden, var det bare å rekke opp. Med endel tålmodighet - da! Garnet hektet seg i hverandre, så det tok litt tid.
Planene mine skar seg fort. Først kom Heidi og satt og pratet litt idet jeg begynte. Selskapsyk som jeg er, var det hyggelig å få besøk av henne og Sherie.
Så etterpå startet jeg støvsugeren, ryddet endel og klarte å bli ferdig med 3 rom, da kom det to damer fra Bø. De bare prøvet og kikket på endel og sa de skulle komme tilbake etter de hadde vært hos legen. Det gjorde de ikke. Men de er faste kunder, så de kommer senere. Den ene skal ha tips om en genser hun mente var litt for utringet. Kan hende jeg kan rette litt på det.
Så, etter støvsuging var ferdig, skulle jeg flytte litt på noen forheng jeg har, for å ha en bakgrunn for fotografering. Veggen har endel hull etter skruer, har jeg sett. Og jeg håpet at ved å dekke veggen med forheng, slipper jeg å sitte med fotobehandling, for å kamuflere dette. Da får jeg også mer riktig belysning for å fotografere. Liker ikke å bruke blitz for jeg synes ikke fargene blir særlig riktige.
Skal forsøke å ta ett bilde av hver ferdig modell og legge inn i nettbutikken. Noen av de vil jeg selge til halv pris for å få ned lageret mitt.
Så skulle jeg rette epost adressen på laptopen på kontoret før jeg startet opp med dette. Da kom det to damer fra Stavern for å se hva jeg lager. Den ene bor i Sverige og strikker selv. Det tok også litt tid.
Og da var det så langt på dag, at jeg likegodt fant at jeg kunne strikke opp den lilla genseren som er bestilt og som å være ferdig før 5 mai. Siden det er lite økonomisk å kjøpe småspoler med garn fra Stanett, bestilte jeg for to topper. Så jeg strikket den ene genseren etter kundens mål og en annen i hva jeg kaller en slimmet modell. Ettersittende til livet og vidde nede. Lys lilla.Hamp og Viskose.
Klarte på den siste å rote med utregningen, så det ble en large størrelse i stedet for medium. Armene rakk jeg ikke strikke på denne. Det får bli i morgen. Strikket glattstrikk på finfinstrikkeren SK270 på maskefasthet 4 på den siste genseren. Strikket MF 3 på den bestilte fordi den ikke skulle bli så gjennomsiktig.
Da var dagen gått, innimellom endel telefoner og en idiot som jevnt og trutt forsøker å sende med en faks. Som jeg ikke tar imot etter en opplevelse for endel år siden da det kom bunker med reklame om lyspærer , lysrør, sikringer og mopeder i massevis. Så om noen har planer om å sende faks(er ikke det gammeldags nå da?) da får de ringe først å si ifra. Jeg bare slenger på røret. Det samme med alle telefonselgerne som ringer og opptar min arbeidstid med å tilby noe jeg ikke ønsker. Jeg sier nei takk! Og så er de freidige til å spørre hvorfor! Den siste som provoserte meg var en fra Telenor som tilbød 10 prosent på min mobilregning om jeg bandt meg for 18 måneder. Jeg hadde akkurat fått ett rimeligere abbonement kr 49.00 pr måned mot å få høyere tellerskritt. Dette passet meg bra siden jeg stort sett bruker telefonen til SMS. Så 10% avslag på 49 kroner i måneden, det provoserer meg!
Nå har jeg forøvrig sittet og lagt inn regningene for de neste ukene i nettbanken. Så da er denne kvelden også ødelagt!
I morgen kommer vel Torunn for å få innføring i Designa Knit 7. Eva ringte og sa hun var sykemeldt med betennelse i skulder, så det blir ikke kurs med strikking på tirsdag i neste uke. Men vi skal heller lage endel utregninger for henne som hun kan strikke hjemme når hun blir bra igjen. Ikke særlig smart å bruke strikkemaskin når armene svikter.
Fredag skal Helene komme for å få laget ett skjørt til ett selskap hun skal i. De skal kle seg ut og hun har visst fått beskjed om å være gledespike fra den "ville vest" Har noe glitrende grønt lame'stoff som skal passe til dette, siden hun har korsett i sort, selv.
Så må jeg tre opp overlocken. Skal montere ferdig sort kort skjørt, blå snippekjole til en kunde, den lilla genseren jeg strikket i dag. Så har jeg ferdig en lilla bomullsgenser, en slimmet bomull- lin blanding i brent orange og en i marineblått. Får så se om jeg får startet med fotoseansene.
Har forøvrig sendt en epost til utleier på Porselen. Spent på hva slags svar jeg får derfra.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.