søndag 2. mai 2010

2 mai 2010

Slik ble den aprikos genseren. Har jo strikket en orange til meg selv og den er bare herlig å gå med. Kjempekvalitet på dette garnet, selv om det er mohair akryl.

Jeg vil lage flere til meg selv i forskjellige utgaver. Kjøpte egentlig garnet til hjelpegarn, men det er både godt å bruke og jeg har så mange lekre farger i det.

Forrige uke ble mer aktiv enn jeg trodde den ville bli.Torunn fikk noen timers inføring i Designa Knit 7. Får håpe hun ikke venter for lenge før hun jobber litt med det selv. Fredag solgte jeg en strikkemaskin. Sydde skjørtet til Helene og det ble ganske lekkert, selv i det glorete stoffet. Sydde det legglangt, rundklipp med åpning i den ene siden. Knytebelte i livet og når Helene festet opp litt i sidene, ble det flott. Brukter det med lame' siden inn og den sorte siden ut.

Monterte ellers mye på torsdag og fredag.

Lilla bestilt genser, sydde ferdig den blå kjolen som var bestilt, den lilla slimmete genseren, den ble også hengt bort til ca 15 mai til en annen kunde som fan den da hun kom innom. Den knall lilla bomullsgenseren i Perle bomull. To hvite kjoler i Boucle' ull i large og Xlarge. Tok de hjem for å skylle de opp med skyllemiddel for det er 20 % polyester i garnet.

Fikk telefon fra utleier på Porselensfabrikken så jeg fikk ett møte på tirsdag for å se på hva de har planer om for slike som min bedrift. Kunne gjerne tenke meg å ha utstilling der i juli måned.

En kunde kom inn med alpeluen hun hadde fått med i vaskemaskinen, da ble den litt mindre. Jeg klarte å få lignende garn til ny lue, og den ble heklet i går. Den andre luen som var tovet litt, skyllet jeg opp med hårbalsam og da fikk jeg trukket den i fasong igjen. Så da håper jeg hun vil ha begge to.

Nå har jeg sittet med nettbutikken og ryddet der. La inn oppskriften på snippestrikket bomullsjakke som strikkeoppskrift for maskinstrikk.

Har også fått opp gardin på bakvegg så jeg får en nøytral bakgrunn for fotografering av modellene i butikken. Slik at jeg kan fylle på mer i nettbutikken. Vil selge endel til halv pris tenker jeg. Trenger å få ryddet opp litt.

Nå får jeg ned og lage middag. Har sittet på PC siden jeg våknet.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.