onsdag 31. mars 2010

Onsdag 31 mars.



Lader opp mot påsken. Har vært hjemme alene siden mandag. Hele mandagen gikk med på å forandre på de fem jakkene jeg hadde strikket ferdig i bomull. I helgen ble de prøvet på utstillingen og jeg så at jeg måtte forkorte de ca 12 rekker.

Så det ble å ta overdel og skjørt fra hverandre, ta bort knapp og hempe,rekke opp ca 12 rekker, sette de på maskinen igjen og strikke de sammen. Feste alle tråder igjen og da hengte jeg de på kleshenger til senere. Måtte strikke nye hemper og sy i knapper igjen. Dette ble ikke gjort før i dag.

Helene kom med bilen jeg får låne i påsken og på vei mot Europris der jeg skulle kjøpe noen store vesker å bruke til nedpakking etter utstillingen på hotell Wassilioff, da slo migrenen til og den kvelden var ikke god. Var så kvalm at det var ett mareritt ikke å legge seg litt tidligere.

Men ned den ene dagen, opptur neste dag. Fant at jeg skulle sette patentapparatet på og bruke litt tid på dette. Strikket en lekker sort genser i Perle bomull. Skulle egentlig teste om to rette og to vrange var mulig å strikke på denne maskinen og i dette garnet. Det ble bare så vellykket. Selv om en av armene måtte rekkes opp fordi jeg glemte å flytte en knast etter opplegget. Så jeg strikket egentlig tre armer. Bolen ble feil i alle fall 5 ganger i opplegget. En gang hadde jeg ikke løsnet den tråden i starten så alt hektet seg over fler nåler. Så etter flere forsøk, ble forstykket ferdig med rund halsfelling. Når jeg fikk det av maskinen, så jeg at den ble for kort.Så jeg snur strikketøyet, strikker 40 rekker som blir skulder med vrangen ut. Strikker sammen med bakstykket når den er ferdig.

Strikket også en lang krage som sitter sammen foran med en av mine handlagete knapper.

Lange vrangborder på armene, enda lenger på bolen.Nå henger den ferdig og jeg holder på å strikke flere slike krager.

Måtte bare ha en liten pause.
Skal laste inn bildet av denne senere

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.