onsdag 3. februar 2010

Februar 2010 etter Kiel tur.

Dro til Oslo 30 januar som planlagt sammen med datter. Skulle bare sette fra oss bagasjen på hotellet og dra videre til Lillesstrøm i første omgang.

Og så hadde ho mor ikke lest riktig godt på bestillingen hun hadde foretatt på internett, så det hotellet som det var bestilt til oss to, var SAS hotellet i Holbergsgate.
Da ble det Taxi opp dit og spasertur ned til NSB etterpå til å ta toget til Lillestrøm. Kaldt og surt. Vind så rosene blomstret i våre kinn og tærne ble kalde.

Men vi kom oss til Lillestrøm, fant veien til Sophie etter litt leting og hadde ett hyggelig møte der. Kjøpte litt også. Jenter kan jo ikke dy seg i en slik lekker butikk! Og med slik mottagelse er også så hyggelig å komme til!

Etter dette hadde vi noen timer på Gave og interiør messa og det ble litt handel. Tror jeg bestilte en god del stoffer. Ikke bare tror, jeg vet!
Tynn lilla ull,Rødt og petrol i jersey. 30 meter i fleece. Til sammen ca 60 meter stoff. Spennende!

Endel kjeder i litt røff design fra Danmark, ble også bestilt.
På kvelden dro vi tilbake og tilbake til hotellet der vi koste oss med middag.

Søndag dro datteren hjem og hu mor tok taxi til Color Line båten Color Magic.

Og det ble starten på en kjempe koselig tur med til sammen 12 - 13 stykker. Stod ikke på samme plass hele tiden så det var ikke så lett å telle de.
Det var forhandlermøte og samling av oss som selger strikkemaskiner og tilbehør fra Norsy. Testing av en ny strikkemaskin, en hullkortmaskin og ett patentapparat som kan kobles til samme maskin . Det er en kopi av den originale strikkemaskinen, kanskje ikke av samme kvaliteten? Det vil vel videre testing vise. Men maskinen blir ett billig alternativ som kan være grei for å ha en ekstra maskin eller en "første maskin"

På mandagen hadde vi middag sammen på båten og etter å ha stanget gjennom isen mot Kiel om natten, reiste vi med Taxi til hotellet og hadde dagen til shopping.

Øl var godt der!

Utenom disse testene av disse maskinene, hadde vi en info fra ett tysk firma " Metz! som lager symaskin nåler.På mandag kveld. Dette var på hotellet i Kiel. Meget lærerikt å få info om hvorfor maskin nålene er forskjellige. Trodde tidligere at det var stort sett spissen som var forskjellig, men nåler av ett slag skulle være spisse, andre hadde en rund spiss for ikke å skjære i stykker fiber ved sømmen. Andre skulle skjære og bl.a. viste han en nål med to hull som kunne sy med to trådfarger i samme nål.

Etter dette spanderte han middag med drikke til oss. Selv var han glad i Linje Akevitten. Det ble en lang og lystig kveld.

Tirsdagen våknet jeg temmelig tidlig likevel og spekulerte på hvor stille båten var - til jeg var våken og så, at jeg var på hotellet. Tok litt tid før jeg fant ut hvilken dag det var også.

Denne dagen dro vi tilbake og etter mer testing av de nye maskinen ble det festmiddag sammen. Den kvelden ble ikke så lang før det ble loppekassa.

Så nå var det godt å komme hjem. Selv om det var snøstorm. Det var like ille i Kiel også så det var greit med de store sentrene som var temmelig varme å gå i.

Alt i alt var det en kjempetur. Mange gode vennskap ble nok dannet og kjemien stemmer sammen med de fleste.
Så nå er jeg litt sliten og vil snart legge meg. Lå bestilling i nettbutikken også, så jeg setter i gang med å strikke i morgen.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.