søndag 24. januar 2010

Bilder fra mine første modeller i begynnelsen av 1990 årene

Min første modell som ble virkelig populær. Meget krevende å strikke den siden den har 8 forskjellige maskefastheter så den ikke skulle henge som en sekk. Jeg ga den navnet "Jomfrugenser" Dette fordi mønsteret er en ispirasjon fra veggteppevev. De gode og de dårlige jomfruer. Det tok 1.5 år å finjustere modellen og få den beregnet til 4 størrelser. Jeg leverte den i
mange forskjellige farger . Hadde en spesiell opplevelse da en butikk kjede med veskebutikker kom til mitt verksted og bestilte rundt 80 gensere og luer i dette designet, til OL på Lillehammer. Fikk bilde av utstillingsvinduet av en kunde som hadde vært der. Det må jeg huske å skanne inn. Litt av en opplevelse for meg å få. Ikke hadde jeg hatt noen utdannelse i dette.

Journalister spurte hvorfor jeg hadde satt dette navnet på denne genseren og da svarte jeg "Det er ett minne fra en svunnen fortid" Og siden jeg var rundt 50 år den gang, ble det litt latter av det!

Så denne laget jeg også sorte lange klokkeskjørt til, lue som var noe spesiell og med Telemarkshatt til, ble jeg ikke oversett i Storgata. Husker en episode i Oslo. Vi var ganske mange strikkejenter på vei over ett gangfelt i nærheten av Vestbanen. Mot oss kom en NRK dame- Brita Blomquist og hun stoppet opp mitt i gangfeltet mellom to skritt. Men måtte videre siden det ble rødt. Morsom reaksjon!


Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.