mandag 25. januar 2010

Strikking og diverse

25 januar og dagen er snart gått.
Det er bare mandager og fredager i ukene. De mellomliggende forsvinner i en tåke.

Har hatt Jeanette hos meg i dag. Ble endel teori på henne i dag og trening på avfelling.

Selv har jeg strikket to par lange pulsvanter og en sort topp. Hadde også besøk av en kunde som bare kom inn for å slå av en prat, når hun gikk tur med hunden. Og det var en liten pussig episode som oppstod.

Jeg smilte til henne og sier at det pannebandet hun hadde på, passet så godt til hennes jakke og skjerf. Hvorpå hun forteller at det hadde hun fått laget av en hyggelig dame, for mange år siden. For at det skulle passe til hennes jakke. I en butikk i annen etasje i Storgata i Porsgrunn.

Ja sier jeg - men jeg har glemt at jeg hadde laget det! Stor forvirring!-- Ja sier jeg, mønsteret er også ett jeg har tegnet selv.

Morsom opplevelse. Det er kun de siste årene hun har handlet fast hos meg, så hun kjente meg tydligvis ikke igjen fra den gangen. Jeg har sikkert blitt mye penere enn den gangen?

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.