lørdag 21. mai 2011

21 mai 2011



Forsøker på nytt å legge inn noe i bloggen. Sist jeg forsøkte, prøvet jeg 3 ganger med mye jobb for å få det fint, men hver gang forsvant det.

Legger inn ett bilde av en av mine tabber. Hadde strikket en hvit Crazy genser, men svidde gyldent merke med strykejernet på den. Da var gode råd dyre. Hva skulle jeg gjøre?

Løsning: Ta silkemaling på pensel og sprut små flekker over hele genseren. Det funket og den ble spesiell!

Har hatt noen stille dager når det gjelder kunder i butikken nå. Men har hatt det travelt likevel. Ryddet i butikken etter påsken og ser at det er tynnet ut med modeller, etter påskesalget og ettersalget der. Godt er det, for jeg vet ikke hvordan jeg skal få lagret det inntil jeg får nye lokaler på Porselensfabrikken.

Var i møte der for 2 uker siden og det ser helt utbombet ut ennå. Men han lovet at han skulle hjelpe til med lagring av det jeg ikke får plass til hjemme. Disker - stativer - dukker - byster.
Har kun to maskiner igjen på verkstedet nå, har satt opp grovstrikker, finfin strikker, 305 maskinen hjemme og ser at det går greit å sette opp de to siste også i den stua i 2 etasje. Har også tatt hjem hver dag, litt av garnet til disse maskinene. Triller fram og tilbake med ei pensjonisttralle og tar med det jeg har bruk for.

Symaskinene må vente til jeg er nærmere flyttedatoen. Må ha flyttet til 15 juni for å ha en uke til vask og siste opprydding så jeg blir ferdig til st.Hans. Hvis det blir slik at vi drar nordover denne sommeren, skal i tilfelle de andre ha ferie fra st.Hans om det blir noe av.

Men jeg har strikket likevel som bare det! 17 sett med panneband og pulsvanter, det blir 51 deler, 7 par pulsvanter i tillegg. 6 kjoler med snippeskjørt. 4 jakker med vidde i ryggen, 4 sorte enkle lange singletkjoler i sort, to poncho topper i turkis og noen andre singleter. Fleste av disse er sydd, men ikke gjort helt ferdig. Noen skal kantene brettes inn og syes, rundt hals og erme og noen skal bare presses opp og etterkontrolleres. Prises og merkes.

I går strikket jeg 3 nye langvester i knall farger og med mønster i fargeskille. Skal ta bilder når jeg har de montert.

Så får jeg se om dette legger seg inn da?


Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.