lørdag 9. oktober 2010

Lørdag kveld 9 oktober.

Så får jeg se om det vil la seg laste inn denne gangen da.

Satt i går og filosoferte over litt av hvert som romsterer i hodet. Blir til det, når jeg sitter med strikkemaskinen og jobber, med radioen på. Noe kan det være fristende å utdype litt på papiret.

Vet ikke om det er alderen min som gjør meg sur og grinete, kritisk i alle fall for endel jeg lyttet til.

Så på Norge Rundt i går en gammel dame som malte flotte bilder, damen var 94 år og intevjueren kom med sitt tanke tomme spørsmål - hvor lenge vil du holde på med dette da?...

Jeg blir litt matt. Hva slags utdannelse har disse personene?

Som de også, som spør en som har vunnet en konkurranse enten i sport eller andre ting. Hva føler du nå? Hadde du ventet å vinne? Idiotisk spørsmål etter min mening. En konkurranse deltar de vel fordi de vil gjøre alt for å vinne? Og hvem er interessert i å vite hvilke følelser vedkommende har!

Den gamle damen ga imidlertid ett flott svar. " Jeg lever --- fra jeg våkner om morgenen til jeg går til sengs om kvelden!

Og mitt ønske når det gjelder program på TV var at de kunne bli litt mer flinke til å vise prosessene som fører til ett ferdig produkt. I stedet for at en kunstner eller håndverker blir referert for det de er opptatt av og lager, viser de i stedet nærbilder av intevjuobjekt eller journalist.

Det er jo resultatet som er spennende! Men det blir bare vist i korte klipp.
Men er det en middelmådig sanger - musiker - som skal gi ut en plate da blir de trukket fram. Mange kan ikke en gang synge rent!

Hørte også en kunstkritiker: Sørbø som mente at Marianne Aulie var kunstner i seg selv siden hun fikk omtale i media på grunn av sine naken stunt. Ikke for sine bilder.

Betyr det at dersom jeg stiller opp naken med alle mine etasjer og kommer i VG og Se og Hør - er jeg da kunstner, eller blir jeg arrestert som blotter?

Verden vil bedras!

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.