torsdag 8. april 2010

8 april 2010


Tiden renner og dagene går. Venter på det første grønnskjæret som tyder på at våren er i farta. Siden det er meldt sol de neste dagene, må det vel ventes at det nærmer seg nå.


Fikk e-post fra Dublin - at der var våren kommet. Og at hun gledet seg til besøket.


Har strikket med patentapparatet i dag. Går lettere nå når jeg har brukt det endel ganger og finner riktig maskefasthet til garnet jeg strikker med. Det ble en turkis genser med laaaaaaange vrangborder. Både på hofta og armene. I tillegg en kjempe hals som er strikket i 2 rette og 2 vrange, i to deler for å få den størst mulig. Monterte den på Haguemaskinen. Den virker perfekt, etter mannen til en av mine elever justerte den for meg. Tusen Takk Petter!


I morgen tenker jeg å strikke en hvit genser i patentstrikk. Fikk bortimot 20 kilo akrylgarn fra Stanett i går til å bruke for trening og til hjelpegarn. Men jeg vet også av tidligere erfaring at dette garnet er så godt å bruke og å strikke av også. Da høster jeg også litt mer erfaring før jeg går over på mer kostbart garn.


Er ikke særlig flink til å teoretisere modeller. Må se det visuelt for å kunne få ett inntrykk.


Har stående flere kilo med alpakka garn fra Bolivia og noen rester også. Tror jeg skal lage noen løse store halser også, i vrangbordstrikk. Laget en tidligere og den ble solgt med det samme.


I dag har jeg hatt flere kunder og solgt flere halssmykker også, som jeg hadde kjøpt inn fordi det passet til strikkevarer. Må til å klippe og sy ny kåpe i rødt også. I small størrelse. Tror jeg har stoff til en lilla kåpe til også. Men det blir vel utsatt til neste uke for det er vel mulig at bomullen jeg bestilte fra Hillesvåg er her enten i morgen eller til mandagen. Da skal det strikkes en hvit og en lys blå genser til en kunde. De to er bestilt, etter jeg hadde strikket to tidligere til samme kunden. Og hun ville ha de helt lik de to første,bare i andre farger.


Nå er jeg temmelig trøtt. Har sittet og lest ut en bok og får vel snart krype til sengs. Sover dårlig på grunn av verking i hofter og rygg. Ikke godt å sitte for lenge av gangen i samme stilling heller.


Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.