onsdag 17. mars 2010

Torsdag og uken er nesten gått.


Merkelig så fort det går. Snøen ligger vel halvmeteren ennå, men det synker og tiner hver dag. Kuldegrader om natten ennå.

Våkner tidligere hver dag og kan ikke gå på jobben så tidlig. Kan og kan - synes egentlig at 9 timer er nok.

I går ny omgang med innføring i DK7, med Anita. Dessuten gikk vi gjennom endel detaljer som hun kan bruke i sin produktutvikling. Damen har tenkt å vende seg mot interiørdesign med sin strikking. Jeg er jo skrudd sammen slik at kan noe gjøres litt enklere , raskere, så er det mer økonomi i det ferdige produktet.

Flere telefoner fra interesserte etter en liten annonse i Varden om maskinstrikk og kurs. Også telefon fra ei dame som spurte om jeg kommer til Stavern denne påsken. Hun lurte på om jeg hadde med den genseren hun hadde prøvd i fjor. Etter beskrivelsen hun ga, må det ha vært en enslig modell. Så det tror jeg ikke. Men hun kan jo bestille etter fargekartet.

Også bestilling fra en elev som skal ha garn til den tredje jakka hun strikker. Den første var for stor, den neste for liten og da har hun vel tenkt at - tredje gang må det gå! Bestilte like godt mere 12-4 bomullsgarn til flere jakker jeg også. Den lilla som kunden bestemte seg for og som blir hentet tirsdag, fikk jeg lov til å ta foto av med henne inne i jakka. Da har jeg en flott fotomodell til jakka, som jeg skulle få lov å legge ut i min nettbutikk.

Så også da hun hadde den på at jeg må justere lengden på bolen litt. Teori og praksis, stemmer ikke alltid. Har strikket de to andre jakkene etter måltabell, men det er 10 rekker for lite. Har også måttet vaske en hvit bomullsgenser som hadde små - små rosa flekker i enkelte masker. Merkelig! de ble borte når jeg skylte flekkene med kaldt garn. Må ha vært i selve garnet. men nå er det i alle fall i orden.

Etter Anita dro - strikket jeg volangkant og bolen på en revidert utgave av den tidligere genseren med volang. Dette blir en lys lilla vest, for å bruke opp spolen jeg hadde til rest. Har to spoler til i samme vekt. Lurt å veie ferdig strikket modell. Da kan det lettere bli funnet ut om rester er nok.

Nå tenker jeg tiden er gått så jeg kan tusle oppover bakkene. Skal se om jeg finner ett bilde til å lyse opp denne dagen med.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.