søndag 14. mars 2010

Holmenkollsøndag kan jeg høre-


Tv står og vræler inne i stua.

Fikk i går en e-post fra ei dame som spurte om DL1000 monteringsmaskin. Virker som hun var dansk, så Heidi - om du leser dette, fikk jeg ikke svart deg for jeg fikk e-posten min i retur med varsel om at den ikke kunne bli levert. Forsøkte også å søke etter deg på nettet og på telefon nummeret, men uten noen hjelp der heller.

Har sittet og jobbet med Designa Knit7 siden jeg stod opp.Får ikke tid nok på jobben til å sitte i fred med det. I dag har jeg satt meg inn med hvordan utforme ei bukse og gradere størrelsene fra 2 år til 12 år. Har ferdige beregninger fra tidligere, men ville sette meg inn med hvordan programmet regner dette ut og sammenligne med mine beregninger. Kløner litt, men det ser ikke så galt ut. Fikk litt problemer med å flytte nullpunktet til midt på benet etter jeg hadde tegnet det ferdig. Så jeg får vel bare lese litt til, på brukerhåndboken. Er flink til å hoppe over detaljer for jeg er vel som alle andre, som ikke liker å lese bruksanvisninger. Det er kjedelige greier.

Skal lage strikkeoppskrifter og selge i min nettbutikk. I går satt jeg og skrev ut beregninger og modeller fra tidligere. Så gikk skriveren tom for blekk.Så jeg får kopiere det jeg lager og ta med kopi, til den andre PCen.

Skal strikke opp en og en prototype for fotografering til de modellene jeg skal lage også. Tror den første modellen jeg vil legge ut blir jakke i A fasong. Med eller uten hette.Så det er ikke bare bare å lage ferdige oppskrifter.

Så var jeg innom facebook og opplever at flere tantebarn ligger der.Vi er ikke flinke til å ha kontakt. Vet nesten ikke hvor de bor noen av de engang.

Sitter i hver vår boble. Men hyggelig å finne både Lill-Marit - Elin og Sylvi.

Fikk telefon om jeg ville bli med på utstilling på Hovden i påsken, men jeg skal på hotell Wassilioff fra lørdag 27 mars til 2 påskedag. Så det går ikke.

1 kommentar:

rett og vrang sa...

Så fint, da! Koselig å lese blogger - det er liksom der det skjer ting!
Klem

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.