torsdag 11. februar 2010

Litt lysere for hver dag

Dagene blir merkbart lenger, selv om det er kaldt. Komunen graver grøft foran butikken.


Lurer på om jeg må få tak i slengtau og slenge meg over grøfta slik Tarzan gjør. Da skal jeg i tilfelle også jodle så det høres!

Tror jeg trenger ett koselig bilde av en Porsgrunns tenor her!

Dagen bare raste avsted som den ellers gjør. Rakk å strikke, på Brother maskinen en knall blå jakke med lommer i Shetlandsull. Den er en tidligere modell som jeg var tom for. Litt bredere forstykker enn ellers. Skal montere og vaske den i helgen så den tover litt.

Strikket også en lavendel jakke, denne med bred kant på forstykkene som danner krage. Kragen møtes bak i nakken og denne er også i Shetlandsull. Har ikke strikket armer og lommer på denne for jeg ble stadig avbrudt i dag. Det er likevel hyggelig for dette var ikke noe som hastet med. Rakk også ett par pulsvanter.

Har liggende en bestilling som skal til Mosjøen, men venter på garnet fra leverandøren. Dessuten ringte en kunde og bestilte ny alpelue i offhwite. Hun hadde vasket den andre hun hadde kjøpt, i maskinen. Veldig greit for meg, når de ikke hører på meg når jeg sier at det må håndvaskes. Den blir hentet til mandagen.

Fikk e-post om jeg var intressert i lærlinger i strikkefaget, men det er tvilsomt. Har ikke så mye overskudd, at det er noe til overs for å betale noe som helst i lønn.

Fikk også besøk fra svensk kunde, som kjøpte grovstrikkeren i dag. Så kom den kinesiske maskinen med patentapparat. Satt den opp for å teste den. Hvis ikke den selges med det samme, vil jeg bruke den som kursmaskin selv. Er litt klønete å sette nye elever på Brother maskiner for den har en annen måte å legge opp på. Det blir nye litt forvirret av når de kommer hjem og skal trene på egen maskin.

Fikk også besøk av en ung jente som spurte om en ukes utplassering fra skolen hos meg. Hun går på VK2 design og håndverk. Ble tydelig overasket over hva som kunne strikkes på maskin. Sa at hun hadde ventet kofter og skigensere. Det er ikke meg! Det er det så mange andre som lager og så mye i håndstrikk at det er liten vits i. Så vi blir mange i neste uke.

Jeanette og Susanne ( som skal være der hele uken) på mandag - tre fra Skien på tirsdag - Anita på onsdag og Lise på torsdag kveld.

Gleder meg til dette! Så hyggelig å se at strikkingen igjen er attraktiv!

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.