mandag 25. januar 2010

Tidlige modeller



Den røde drakten med sort skjørt er laget ca i 1991- 1992


Tanken var at det skulle ta opp farger fra Telemark

















Bildet under er fra fra en visning fra Osebro resturanten som var sammen med Bitta i Porsgrunn og Atelier Zirius.Skannet foto. Den hvite drakten har det motivet i halsen og luekant, som min kunde i dag hadde i sitt panneband.
























Under:

Jomfrugenser med strikkede bukser og lue som kunne stå som denne, eller oppbretten kunne brettes ned, så det ble en vanlig topplue.

Luemodellen strikket jeg også 130 stykker av, til bedriftsgaver for Borealis Da med Borealis stikket inn i pullen og med ett mindre mønster i oppbretten.
Sterkt tidspress og den siste tråden ble festet 10 minutter før ett bud kom og hentet de.

Den hvite drakten var også en populær modell i supervask ull fra Idena. Motivet er valknute som er ett gammelt symbol og som også brukes i markering av kultursteder.

Bildet er skannet og er fra mitt første verksted/butikk. Litt senere ble veggen bak fjernet og jeg fikk tre ganger større plass. Takket være en hyggelig gårdeier som kunne la meg ha en levelig husleie i min startfase. Da han solgte gården etter jeg hadde vært der i 7 år, fikk jeg høre at husleien ville øke til det dobbelte og da flyttet jeg.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.