mandag 25. januar 2010

Crazy modeller

Etter en stund, fikk jeg mange rester i Shetlandsull. Det var ett nydelig garn etter plaggene var vasket . Derfra kom ideen med å lage en genser som etter hvert fikk navnet "Crazy modell" De fire første som ble laget, hadde også smale skjørt til og ble laget i mange fargesammensetninger. De ble opprinnelig laget til visning på Kunst og håndverksmesse på Sjølyst.

Men de ble så populære at jeg måtte til å lage de ensfarget eller tofarget. Etter visningen, ble det nesten slosskamp om å kjøpe de fire settene jeg hadde. Ble også bestilt noen sett til Norway Designs i Oslo. Folk kom til butikken min langveisfra for å enten kjøpe eller bestille.












Genseren er laget i flere varianter. Veier ikke mye og har en lun og deilig varme. Så den kan også brukes inne.















Disse som ble flerfarget, ble kun solgt i min butikk. Tok ikke disse på bestilling.


Fikk en modell på besøk fra Bulgaria. Da hadde jeg fått kjøpt mitt første digitale kamera og etter fotosessonen, klappet beboerne i hendene da vi pakket sammen.


Tre innleide modeller. Bildet ble tatt av Turid Johnsen i Porsgrunn.Modellene har også på seg klokkeskjørt som også ble - og er fremdeles populære. De er en slankende form siden de sitter trangt til knærne og vidden kommer nedenfor dette. Alt laget i Shetlandsull.






Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.