torsdag 11. mars 2010

11 mars 2010


Så er denne måneden snart halveis over igjen.
Ikke noen på kurs idag, men besøk av min datter og vi tok oss tid til en lang og koselig prat.

Strikket den lys lilla genseren i dag, med volang. Volangen tok tid, med avkortede rekker hver 10 rekke. Har ikke presset den opp ennå, men den ser bra ut.

Laget ferdig to varianter av designet, med Designa Knit 7. En med isatt arm og en med rett arm. Den siste strikker jeg armen fra bolen og ned til håndleddet. Derfor måtte jeg snu snittet på PCen før jeg skrev det ut. Kjekt med å kunne veksle målene enten med CM eller masker. Da kunne jeg dobbelklikke og strekke ut siste rekke til det maskeantallet jeg ville ha, nederst. Disse er strikket i Hamp og viskose.

Strikket også en nederdel til jakke i bomull 12-4, med snipper. Måtte rekke opp første utgaven fordi jag stolte på mitt hode og da stemte ikke rekkeantallet mellom hver spiss. Lik den jeg strikket for en stund siden i rødt. Har nå regnet den ferdig i xlarge, large,medium og small.


Kjøpte inn garn i bomull, 12-4 fra Hillesvåg, så jeg skal ha nok til to jakker i lilla, en i rødt og en i blått. Resten av det røde og blå garnet er strikket opp og solgt. Mulig at jeg også strikker det i sort, for jeg har en spole i Monaco fra Stanett på lager. Lett å regne om oppskriften med DK7 når snittmodellen allerede er beregnet for ett annet garn. Da kan jeg bare åpne den størrelsen jeg vil strikke, legge inn ny maskefasthet for ett annet garn og så beregner programmet ny oppskrift og jeg kan lagre det som ny modell tilpasset det garnet jeg skal bruke.

Begynner virkelig å sette pris på dette programmet nå når jeg finner det praktisk.

Skal nå begynne for alvor å sette meg med å lage ferdig strikkeoppskrifter for salg. Det vil ta litt tid, for jeg må antagelig strikke opp en prototype og fotografere den.

Men jeg blir på Hotell Wassillioff hele påsken, så da kan jeg i alle fall sitte med utregningene der, når utstillingen stenger for kvelden.

Sendte ut kundebrev fra min nettbutikk, med spørsmål om tilbakemelding om hva de synes om prisforslaget mitt for design og hvilke plagg som er etterlengtet. Har fått mange tilbakemeldinger og instinktet mitt sier at dette kan hende er framtiden min nå, når jeg stadig plages mer og mer med min psoriasis på fingrene og gikten som ikke er god å hanskes med, heller.

Har også laget noen prøvelapper på 400 nålers maskinen for å se hva de forskjellige garn jeg har på lager kan strikkes på med hensyn til maskefasthet.

I morgen er det igjen fredag og Anette skal komme og ha litt mer opplæring på strikkemaskinen sin.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.