søndag 21. februar 2010

Uke 7 i 2010

Plutselig forsvant alt jeg hadde skrevet igjen..
Forsøker på nytt!

Susanne kom på mandag for å være i Karistrikk denne uken og viste seg å være ett funn! Flink til å jobbe, kan sy, var skikkelig fotomodell og ett hyggelig bekjentskap. Positivt å se at en så ung jente kan være så selvstendig også. Henne vil jeg savne. Men håper å kunne ringe henne når jeg trenger fotomodell igjen. Litt kjedelig å ta foto på byster og kleshengere.

Jeanette ringte mandag og var syk. Håper ikke det er langvarig, for hennes del. Hun er hos meg hver mandag for å sette seg inn i maskinstrikk og sa hun hadde fått betennelse i armene. Det er ikke bra om hun planlegger å bli proffesjonell i maskinstrikk.

Selv har jeg hatt en uke med temmelig mye åpne sår i hendene, på grunn av psoriasisen. Fikk to flasker av en kunde som skulle være så bra for dette, men det reagerte jeg tydligvis voldsomt allergisk på. Så etter å ha forsøkt i 4 dager, måtte jeg gi det opp. Ble bare verre og verre for hver dag. På apoteket lørdag, fikk jeg imidlertid prøver som var en salve som skulle forsegle de åpne sprekkene, det virket momentant. Så i dag kan jeg la plasteret ligge igjen. Dette hette cicaplast og jeg må få kjøpt en tube neste lørdag.

Tirsdag hadde jeg kurs med tre damer fra Skien. Første prøvene på maskinstrikk og de klarte seg veldig bra til å ikke ha brukt strikkemaskin før. Noen har det bare i hendene og det synes med en gang. Neste tirsdag kommer de igjen og da strikker de en barnebukse hver.

Onsdag var det DK7 - design på data som var med Anita. Det går også bra.

Torsdag ble det fotografering med Susanne og på kvelden kurs med Solveig som jobber i Larvik og ikke har mulighet på dagtid. Neste gang tror jeg det må bli en lørdag, for det ble litt for slitsomt for meg. Blødde neseblod da jeg kom hjem uten noen påviselig grunn. Snøstorm da vi sluttet for dagen. Denne dagen ble grøfta foran butikken lukket så nå har jeg parkeringen utenfor butikken igjen. Skal legge inn bilder av det stupet komunen laget. Har det på et annet fotoapparat.

Fredag var siste dagen for Susanne. SNUFS!!! Hun strikket ett skjerf denne siste dagen i blondestrikk. Kommer til å savne den jenta!

Ida kom for å trene litt på symaskin. Men ble temmelig fort lei av å sy rette sømmer. Så hun fikk også strikke litt på maskin,og klarte å legge opp flere ganger uten problemer. Så hun fikk også strikket,ett skjerf i blondestrikk. Så klippet hun ut blomster i tovet strikk på Big Shot maskinen. Hun rakk ikke sy de sammen for da kom mor for å hente henne.

Lørdag snørte jeg jakker og hetter og gikk på butikken for å handle i snøstormen. Møtte flere tidligere kunder og fikk bestilling på ett skjerf, en annen kommer neste uke til butikken. Hun hadde snudd denne uken da hun så all graving utenfor. Senere ringte en av mine tidligere arbeidsgivere, jeg jobbet for henne i 1974 - 75, Hun har også vært i butikken på PP senteret der jeg var tidligere. Så hun og en av mine andre kunder måtte få litt info om hvor jeg holder til nå, så de kommer senere i neste uke. Skal jo ha kurs igjen både tirsdag og onsdag og de trenger litt tid når de kommer.
Gleder meg til det.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.