onsdag 12. juni 2013

12 juni 2013

Har strikket to lange lengder i metervarestrikk i Silke og Kashmir. 220 masker og 1100 rekker på hver. Det tok på! dette er til Mariette, som skal levere en del av sydde gensere 1 august. Får mere garn i løpet av noen dager så det blir å strikke flere etter hvert. Har ikke motor på denne maskinen så det er litt søvndyssende når det blir så ensformig.

Etter det har jeg strikket opp en ny genser i Superior garn fra Italia.

Garnet kan kjøpes hos "Det Mjuke" som importerer fra Italia og er også Kashmir og Silke. Ett aldeles lekkert garn. Genser i medium størrelse veier i underkant av 120 gram. Strikker opp denne for å ha beregninger til maskin strikkere som kjøper mine strikkeoppskrifter i www.karistrikk.tictail.com.

Så da regner jeg med at jeg skal bli ferdig med oppskriften i 4 størrelser i løpet av noen dager.


Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.