søndag 30. januar 2011

30 januar 2011


Ikke så lett å tenke ut en overskrift som passer, når jeg ikke engang kan vite hva jeg vil skrive om.


Har blitt litt oppstemt etter en hyggelig tur til Lillestrøm i går.Tok dobbel dose smertestillende gikt tabletter, siden jeg visste det ble mye gåing på hardt underlag hele dagen.


Jeg gikk også over til jernbanestasjonen i Porsgrunn, litt tidlig for jeg måtte få skrevet ut bilettene jeg hadde kjøpt på interentt, på Narvesen. Merkelig at det ikke kan skrives ut hjemme, når billettene blir kjøpt på nettet?


Toget gikk fra Porsgrunn 8.47 og i Larvik kom Lisbeth på. Vi har alltid masse å prate om så turen gikk rimelig fort. Værmeldinga dagen før sa det ville bli mildt, men det stemte ikke. - 9 her hjemme da jeg gikk og i Lillestrøm blåste det temmelig kaldt.


Inne på messa gikk vi rett til BC garn som i grunnen var derfor vi dro til Lillestrøm. En god del år siden vi hadde truffet Bo og Marianne nå. Tror det må være bortimot 8 - 10 år siden vi var nede hos dem og hamstret garn. Siden har handelen helst gått via e-post. De har så utrolig lekkert garn, men Bo fortalte at de hadde gjort den feilen at de ikke hadde tatt med spolegarn, bare til håndstrikk.


Når vi står der kommer Torill og Jorun og det ble en god klem. Torill var min guide da vi var i Kiel for ett år siden, vi traff tonen! Jorun var jeg med første gangen jeg var på besøk i BC garn. Den gangen bodde de i Stouby. Det var også en tur jeg ikke kommer til å glemme. Da var vi 4 gale " jenter" sammen og en flott tur. Mye moro!


Messa denne gangen var mer intressant for meg å se på enn sist. Mye strikk - mye modeller som jeg likte. Kjøpte litt smykker fra ett dansk firma, Barton. Kjøpte av de i fjor også og det ble solgt ut med en gang, så jeg fikk ikke til meg selv engang. Denne gangen kjøpte jeg 3 tøffe hoftebelter, tenker å strikke kjoler som kan brukes til tunika senere og disse beltene kan også brukes av kunder i min størrelse fordi de henger ned foran. Og så bestilte jeg 6 kjeder som også er rimelig tøffe.


Så kjøpte jeg litt stoffer. Litt røft stoff i grønt og sort og ett tynnere sort blondestoff. Måtte bare! Men jeg klarte å styre meg for resten selv om det holdt hardt. Fikk stoffer i posten før jeg dro, så jeg tenker å sy endel nå framover. Skal bare gjøre unna en bestilling på 6 plagg først, til en butikk. strikket ett plagg på fredag og bestilte garn i den fargen jeg manglet.


Jeg traff også mange kjente. Og andre som jeg ikke visste jeg kjente, men som visste hvem jeg var og tok kontakt.

Lisbeth og jeg tok ett par pauser for å spise og for å sitte ned litt, så dro vi hjem på toget fra Lillestrøm kl. 17.23. Så lang tid trang vi faktisk for å skumme over messa. Kunne gjerne sett litt mer, men når rygg og hofter er lite samarbeidsvillige, får jeg være fornøyd med det jeg rakk.


Jeg fikk forespørsel om å lage strikkeoppskrifter til en garnleverandør på ei lekker jakke/kåpe i deres garn. Vi forandrer litt på designet til en modell hun hadde kjøpt i utlandet og lager den opp i deres garn, sammen. Dette skal være strikket i tykkere garn, tykke pinner og med heklede pelskanter i deres pelsgarn, som ser ut som pels. Dette skal selges som strikkepakker. Håndstrikk.


Kanskje dette er en nisje jeg ikke har tenkt på?


Jeg kom hjem i går kveld ved 9 tiden etter å ha gått hjem fra stasjonen, skulende i mørket om jeg så noen skumle typer som ville overfalle en gammel dame, men det gikk greit. Veldig tissetrengt, men jeg rakk hjem uten noen katastrofe, i kulden!

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.