fredag 8. oktober 2010

Oktober 2010


Så er høsten virkelig kommet. Bildet ble tatt på vei over fjellet fra Rauland til Rjukan for 14 dager - 3 uker siden.
Forrige helg satt jeg opp ny utstilling på Hotell Wassilioff i Stavern, og selv om det var ett skrekkelig vær, ble salget ganske bra. Var lite fornøyd med salget på Dyrskuen i Seljord, når jeg da ser at på to dager, selger jeg 3 ganger mer i Stavern, blir det nok ikke bryet verdt å dra flere ganger til Seljord. Skal avgårde for en helg til, i morgen tidlig. Har laget ferdig noen få modeller i størrelse og farge som ble etterspurt forrige helg. Laget også ferdig noen luehatter i sort.
Mandag var det min fødselsdag og familien ga meg gavekort til en tur til Roma. Har hatt lite feriedager i de 20 årene jeg har drevet Karistrikk og har sagt at når jeg blir pensjonist skal jeg se litt mer av verden enn innsiden av verkstedet. Så det gleder jeg meg til. Må passe på før rygg og hofter blir altfor vonde.
Uken har ellers vært nokså stille forsåvidt. Har fått endel bestillinger, så arbeidsledig er jeg ikke. Holder også på å male noen hyller i tre også, som jeg skal bruke som bokhyller hjemme når jeg blir ferdig. Men det går sent for hyllene må males både under og over. De suger også så mye at jeg burde brukt grunning først. Får skaffe meg mere maling neste uke. For jeg vil også male den andre hylla likedan. Det betyr å male 2 strøk på 28 hyller til sammen.
Har ryddet litt også på verkstedet og flyttet symaskiner og alt som hører dertil, inn på det rommet som jeg har brukt til lager. Oppdaget at det var varmere å jobbe der. Forsøker å bruke minst mulig strøm, de kablene som ligger i gulvet trekker så mye strøm at jeg nesten fikk sjokk når strømregningen kom i fjor. Så i vinter skal jeg heller kle meg godt og se hvordan det vil bli.
Ellers har jeg ogsa solgt den hobbymaskinen som er en kopi av Norsy maskinen og regner med å få den lykkelige damen på opplæring neste uke. Hun kjøpte hullkortmaskinen denne gangen og henter patentapparatet om 14 dager.
Fikk også telefon fra garnbutikk om jeg kunne strikke 5 barnebukser til dem i neste uke.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.