søndag 30. mai 2010

Dublin 24 mai 2010

Fikk ikke tatt noen bilder fra den siste dagen vi var i Dublin. det vil si jeg tok bilder med det andre lille kameraet. Når jeg i går skulle legge det inn på denne PCen, forsvant disse bildene og jeg har ennå ikke funnet de.

Søndagen kjørte Sven og Kari oss langs kysten, tror det var sør for Dublin og på smale små veier. Det var varmt, så mange andre hadde også tatt turen ut mot kysten. Så mye biler var parkert på begge sider av den smale veien, så vi ga opp å kunne ta oss ned på sjøkanten. Kjørte gjennom flere små landsbyer, en større by som jeg nå ikke husker navnet på, dumpet bort i ett sykkel løp som heldigvis tok en annen retning enn oss. Lang tur, vi var borte i 9 timer. Så vi la oss temmelig tidlig denne kvelden. Kari laget middag til oss og så var dagen over.




Mandagen dro Kari, Arnt og jeg ned til sentrum av Dublin med buss, og tok en rundtur med en turistbuss som guidet oss og viste de historiske stedene i byen. Intressant tur, men for en trafikk denne byen har. Og å krysse gater som sjelden har overganger for fotgjengere, var å krysse med livet som innsats.

På kvelden var vi tilbake på Puben og spiste avskjedsmiddag sammen alle fire. Neste morgen var det hjemreisen som stod for tur. Og den gikk greit, selv om vi kom 5 minutter for sent til Grenlandsekspressen fra Galleriet og måtte vente der i 2 timer. Godt å komme hjem igjen også da, men siden dette er andre 5 dagers ferietur jeg har hatt til utlandet på 20 år, vil nok dette være noe jeg kan leve lenge på.

Takk Kari og Sven for alle opplevelser jeg fikk!

1 kommentar:

rett og vrang sa...

Så flott, Kari! Fine bilder og takk for at du delte dem!
Synnøveklem

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.