tirsdag 11. mai 2010

11 mai

Fryktelig søvnig i går og la meg litt tidligere enn vanlig, så da våknet jeg selvsagt altfor tidlig i stedet.

Ikke arbeidslyst i dag. Så jeg startet dagen med å ta bilder av det jeg gjorde ferdig i går.

Blå kort bolerojakke. Denne strikker jeg også i silke og lin i lenger modell. Denne korte koster
kr 950.00 den lange kr 1320.00

Denne hvite genserer i mohairakryl, er lik den aprikos jeg solgte i forrige uke. Kvaliteten på dette garnet er utrolig deilig. Både å bruke og i holdbarhet.


Arbeidslysten var likevel ikke særlig tilstedeværende. Så jeg vasket gulvene på verkstedet og butikken. Da sprakk fingrene igjen.
Men nå er det rent og det lukter grønnsåperent!
Har strikket en turkis jakke, montert den og da er det bare å presse den opp, så er den ferdig.
Tredde om overlockmaskinen i sort nå, sydde sammen ett sort kort skjørt i silke og lin. Er bestilt. I morgen får jeg sette i gang med å sy de 4 kåpene som ligger klar. 2 røde og 2 lilla i small og medium
Så er det å strikke igjen. Lys brun kjole med klokkeskjørt.
Så har jeg vært helt bevisstløs og tatt imot bestilling på jakke i smalstriper på 2 cm i høyden. Det blir 33 striper på hver del fant jeg ut. Gange det med 5 skulle det bli 165 striper. Håper jeg slipper å kutte garnet ellers blir det bortimot 330 ender å feste. Snakk om ikka å være tilstede.
Går også og lurer på om askeskyene fra Island holder seg bort så jeg og min onkel får dra på besøk til Dublin i pinsen. Og at vi ikke blir igjen der bort.
Jaja! Får gjøre noe nyttig igjen. Og ta en hodepinetablett.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.