lørdag 6. mars 2010

6 mars 2010


Tiden går. Nydelig solskinn ute og snøen smelter. Har vært en tur over brua for å handle presang til barnebarnet som fylte 12 år. Hadde glemt å ta med de to pakkene som var bestilt via nettbutikken, og måtte gå en tur til etterpå til posten.

Benyttet anledningen til å snoke litt på hva som er nytt i butikkene og forundrer meg litt, over enkelte observasjoner. På H&M var jeg innom BB mote og lurer på hvem er det som mener at større størrelser, må være så innmari kjedelige i farger og fasonger.

Har erfart på flere visninger jeg har hatt at det er de store damene som tør å vise seg, som er de flotteste modellene og også de som selger best etterpå.

Var også innom Lindex og fant noen lekre korsett topper. Størrelsen stoppet på str. 42. Selv må jeg ha str. 46 og det fant jeg i Kiel selv i februar. Men her i butikkene?

Så har jeg sittet nå og sett noen videoer fra Min mote. Klipp fra visninger i London og Milano. Ser av og til på mote på TV også. På Star. Det forundrer meg også at så mange mener at tynne skranglete lår og legger blir kalt for å være en sexy mote. Og hva er sexy med å vandre over catwalken i truser? For ikke så lenge siden var det løse pupper overalt.

Hvem er det som mener det? Forstår gjerne at mange av designerne må bruke disse vandrende kleshengerne. Men sexy? Mener det ville være bedre om den sensuelle kvinnen heller var mer verdsatt. Sensualitet er vel mer hemmelighetsfull og spennende?

Akkjasann! Hva en gammel dame kan fundere over!

Har hatt en hektisk uke på jobben, men mange positive opplevelser og tilbakemeldinger. Mandag, tirsdag og onsdag gikk stort sett med til kurs. Torsdag satt jeg av til mer trening på DK7 og blir mer og mer glad i det programmet.

På kvelden var jeg nede på Porselensfabrikken og så på de kreative verkstedene som er åpnet der. Alle jeg snakket med, sa at jeg skulle ha vært der jeg også. Får kanskje ta kontakt med Bratsberggruppen for å få litt info om det?

Fredag satt jeg i gang med å strikke på to bomullsgensere som er på bestilling. En sort og en offhvite til samme kunden. Utregningen hadde jeg gjort på DK7 dagen før og målene stemte på cm. Må håndstrikke vrangbordene i halsen og ermekanten, for garnet er for tykt til patentapparatet. Strikket de på den kinesiske maskinen og det gikk veldig bra med den. Den strikker litt løsere enn de andre maskinene.

Har også strikket noen prøver på 400 nålers maskinen for å teste hvilket garn jeg skal bruke på den. Har bestilt noe temmelig tynt garn som jeg regner med kommer neste uke. Begynner å bli kort tid også til påskeutstillingen i Stavern nå. Så jeg får gire opp og få ferdig de siste bestillingene som ligger klar nå.

Vært flere bestillinger på nettbutikken også.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.