torsdag 7. januar 2010

Januar 2010
Så har vi kommet i gang med ett nytt tiår. Montro hva det vil by på?
Sikkert tror jeg, at dette er det tiåret jeg vil bli pensjonist, om jeg får leve. Dette er jo tanker man får, når man skal tenke framover i tiår.
Det tiåret som har passert - hva husker jeg fra det?
Det har vært arbeidskrevende! Butikk og verksted har jeg flyttet to ganger. Nå har jeg forhåpentlig havnet der jeg vil bli, til jeg legger ned min virksomhet. Om jeg vil orke å gjøre det da! Det må jo bare tiden vise.
I løpet av de årene jeg har drevet mitt enkeltforetak - Karistrikk, har jeg ervervet meg masse kunnskap, masse erfaring som jeg gjerne vil dele med meg.
Samtidig - det frister litt å reise litt og se litt mer av verden. Fikk bli med på en tur til Firenze på garnmesse sommeren 2006. Da ble jeg litt hektet og ønsker å se mer. Vi var så heldige vi tre jentene som ble invitert med, at vi hadde med dame som snakket flytende iteliensk som reiseleder.
Og etter tre dager på messe og besøk til en italiensk garnleverandør, dro vi videre til Pisa og hadde flotte dager der. Selv om det var ca 40 grader + disse dagene, gikk det fint. Hadde med 1,5 liter lunkent vann i veska, hele tiden. Erfarte at jeg kunne drikke mye mer, så lenge vannet ikke var kaldt.
Har fått innbydelse også å besøke en dame i Dublin, denne våren. Skal forsøke å få det til. Hun handlet den blå kjolen jeg la inn i forrige blogg av meg.
Det skal være enkelt å komme dit siden fly går fra Torp- Sandefjord.
Har også meldt meg på forhandlertur til Kiel med Norsy. Fire dager sammenhengende tur med overnatting i Kiel. Det er ferie for meg det!
Denne uken har vært ganske hektisk. Masse telefoner, en god del besøk hver dag i butikken. Så holder jeg på med utforming av nye modeller. Pulsvanter og løse halser som kan brettes dobbelt og brukes til panneband. Tok bilder etter hvert som de ble ferdig. Glemte fotoapparatet på jobben, så jeg skal legge de ut i morgen.
Denne luen under her, er strikket over 10 masker på to pinner. Fordi jeg lurte på om det ville bli bra. Og fordi jeg ville bruke opp ett nøste med garn jeg hadde liggende. Holder på med å håndstrikke skjerf i samme garn, men i en annen farge og i ett spesielt mønster jeg nesten hadde glemt bort.



Jeg sitter nå med høreklokker på anlegget og har lastet inn ca 30 av mine CDer over på min MP3 spiller. Som spiller shufle. Herlig! Kan spille så høyt jeg vil uten å plage noen andre som ikke liker det jeg liker av musikk!

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.