lørdag 23. januar 2010

23 januar

Så klarte jeg det likevel.

Hva da? Jeg klarte å registrere meg på bloggsiden Synnøve tipset meg om likevel. Skjønner ikke hvorfor det noen ganger bare går i kryss for meg. Kan det være min medfødte utålmodighet.

Denne uken har vært hektisk. Tre dager med kurs, strikket flere topper, flere par med pulsvanter, 4 bukser til barn, str. 2 og 4 år i supervaskull.

Vasket og ryddet verkstedet og sendt endel pakker etter bestillinger på nettbutikken. De fleste er strikkeoppskrifter med garn. Og bukser er i flertall.

Skjønner ikke hvor fort tiden går. Torsdag hadde jeg planer om å gjøre minst mulig, det slo ikke til. Etter at jeg hadde vasket og ryddet ble jeg overfalt av arbeidsiveren igjen og fikk også bestilling på endel topper. Da vet jeg ikke ordet av det før dagen er gått igjen.

Fredagen forsvant også i en røyk. Sitter med en liten MP3 radio på ørene når jeg jobber og har gjerne på P2 for jeg er temmelig lei de andre kanalene. Men i går ble jeg noe provosert av ett intevju om etableringer av enkeltforetak.

Programlederen spør i samtalens løp om ikke det blir mye svart arbeidde og skattesnusk med slike små firma? Siden det ble nevnt at mange lager firma av sin hobby.

Dette viser en merkelig innstilling og liten respekt for de som forsøker å stable seg opp,med sitt eget. En ting mange ikke er klar over, eller som ikke tenker på er at vi som driver for oss selv må ha overskudd for å kunne opptjene poenger til folketrygden. Vi får ikke sykepenger som lønnede får. Derimot får vi prosenter av overskuddet i bedriften. Det blir ikke noe overskudd i bedriften av svart arbeidde.

Tror ikke det er noen framtid heller og det vil ikke holde lenge å drive ulovlig.

Men dette har jeg vel ofte opplevet at mange har en vrangforestilling om. Har du eget firme er du en potensiell svindler. Hvilken vrangforestilling!

Nå gleder jeg meg til neste helg. Da skal jeg først til Oslo med datter og vi drar til Gavemessen på Lillestrøm på lørdag. Søndag skal jeg med Norsy på forhandlermøte/kurs tur- retur Kiel med overnatting i Kiel. Siden jeg er mest på jobb med lite fritid, er dette ferietripp for meg.

Ingen kommentarer:

www.karistrikk.no

Vil også ønske alle til å besøke min nettbutikk.

Ferdige modeller, modeller som kan strikkes på bestilling.

Tilpasset eget ønske og egne mål.


Endel oppskrifter for maskinstrikk med forslag om garn.

Ta kontakt.

Bloggarkiv

Om meg

Bildet mitt
Porsgrunn, Telemark, Norway
Forhandler av Norsy strikkemaskiner og tilbehør.Kurs i maskinstrikk, oppskrifter til strikk på maskin. Designer og produsent av klær laget med strikkemaskiner. Også endel søm. I tillegg forhandler av strikkemaskiner. Lærer bort å bruke strikkemaskiner og å lage sin egen design.